Friday, July 15, 2011

Jumaat:

Assalamualaikum .

Pagi tadi ada baca Yassin . Mendung gila time tuh aku cakap . Angin kuat sangat sumpah aku dah takut . Aku lemah semangat . Ustad cakap sekarang ini banyak kes-kes histeria berlaku dekat sekolah aku . SMKDHMR . Bila ustad cakap macam itu badan aku dah mula meremanglah katakan . Hukaloh . Cepat-cepat aku pegang tangan Nad . Aku takutlah aku lemah semangat bhai!

Lepas habis baca Yassin sume pergi surau sebab time tu time Agama . Sembahyang sunat Dhuha . Lepastu balik kelas . Then topik pertama masuk kelas ialah cikgu cakap pasal amalina semua . Cikgu cakap , dia nak semua budak kelas 2krk mesti ada sebuah buku Yassin dalam beg masing-masing . Maklumlahkan . Kelas aku ni sekarang memang dah teruk sangat pasal kes-kes yangg tidak di ingini . Bilalah benda-benda ini semua nak berakhir weh . Tolonglah YaAllah .

Jadi lepas rehat aku masuk kelas tau . Macam biasalah kan aku gelak-gelak semua . Lepastu tag picture bagai . Tiba-tiba sorang budak kelas aku cakap, 'weh tadi bukan korang dekat bawah ke?' Aku pelik bila masa aku pergi bawah . Sebab rehat dahlame habis . Sumpah time tu pikiran aku dah mula pikir lain-lain . Dia orang cakap' betul weh, aku nampak kau dengan Nad tadi . Dekat tangga' ! YaAllah apa semua ini . Sumpah aku dah naik lame weh . Sape orang tu sebenarnya .

Jadi bila dia orang cakap macam itu, sumpah aku dah terlampau takut weh . Dia orang bagi Yassin dekat aku sumpah aku dah takut nak pegang . Aku takut aku tak kuat semangat . Aku terus duduk diam semua . Lepastu aku tak ingat sangatlah , sumpah aku dah tak tau apa dah jadi lepastu . Asstafirullahalazim . Aku mintak tolong sangat-sangat dekat  budak sekolah redza dan sekolah warisan puteri . Aku tanak kau orang buat benda-benda yang tak elok semua . Kau orang buat , orang lain yang kene weh . Taubatlah kau orang . Bukan aku cakap aku ini bagus sangat . Tapi kau orang pikirlah elok-elok . Sekolah Redza itu tempatnya keras , jadi kau orang pikir lah dulu sebelum nak buat benda macamtu semua . Ustad cakap dulu sekolah redza memang dah di pagar semua . Tapi benda-benda yang tak elok banyak berlaku jadi makin lama ia makin roboh . Jadi sebab itulah benda-benda ini makin lama makin menjadi-jadi pulak .

Assalamualaikum .

No comments:


COPYRIGHT BY Izatul Munira Yasmeen